behövde nog vila....


igår så blev ännu en sväng till ridhuset... när vi skulle åka dit så behövde inte jenny vifta med kvasten speciellt mkt utan han gick på utan problem... och han var faktiskt väldigt lugn att göra i ordning när vi väl kom till ridhuset så jag longerade bara lite innan jag hoppade upp men nej inga utbrått lr så.. så jag hoppade upp och han kändes sååå fin ! sen kunde jag lasta honom helt själv ! han gick på och stod kvar där inne när jag stängde och hade mig :) såå stolt ;) jag tror faktiskt han behövde denna vinter vilan, han är så mkt finare att rida nu... lr jag har ridit honom 2dagar men det känns redan skit bra.. ska bli roligt att börja hoppa honom igen.. och i april blir det terräng träning :D de ser jag verkligen fram emot.. så får vi se vad churre mannen går för ;)

så tänkte faktiskt ta honom till ridhuset idag igen sen hoppas så mkt snö som möjligt har smält bort snart så man kan rida hemma... blir dyrt om man ska behöva köra till ridhuset 7dagar i veckan...
sen på torsdag kommer kusin nadja och mormor... då kommer jag ha nadja med mig till stallet och ridhuset så hon får rida lite på churre :) kommer bli så trevligt att dom kommer och hälsar på..

dennis börjar redan bli trött, bara varit vaken 2 timmar, och hans mamma 1 timme ;) han kan roa sig ganska bra i sin säng en timmes tid :P  så han får väl vila en stund...
pappa rikke har fått maginfluensa, härligt ! bara inte han smittar oss... förresten första gången han har det i sitt liv... tror också jag typ bara haft de 2 gånger... men men hoppas dennis slipper de... :S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0