Kärlek?


Riktig kärlek????

Tror man på kärlek? Sådan där galen sprudlande megakärlek som får en att nästan bli galen? Finns det folk som känner så för varandra hela livet? Ett par som hållt ihop i femtio år och ändå känner den där tokiga kärleken för varandra. Inte bara att man älskar varandra på rutin. Finns sådant?

Jag tror att det är så jäkla sällsynt.
Visst att man kan vara kär och älska någon. Att man kan leva ett lyckligt liv med varandra och ha det bra. Men jag vill ha den där nykära känslan hela livet. Kan man få det? Är det möjligt? Kan man hitta någon som det inte svalnar med? Självklart har alla sina upp och nedgångar, men det måste ju gå.

Jag har lovat mig själv att aldrig leva med någon bara för rutinens skull. Om känslorna har svalnat så har dom. Även om man älskar varandra och trivs så hjälper det inte om det inte är riktig kärlek. Nej, så vill i alla fall inte jag leva. Jag vill efter fyrtio år fortfarande känna att jag längtar tills min man kommer hem från jobbet, och dessutom veta att han känner detsamma för mig.


Läste detta i en tjejs blogg och tyckte det var såå sant. Kunde inte sagt det bättre själv.

Men nu ska jag sova.... Dennis har redan gnällt ett par gånger nu så de kan nog bli en trevlig natt... Godnatt på er !



Kommentarer
Postat av: Jessica Jönsson

Ja, det tror jag faktiskt att man kan. Hitta någon där nykärleken håller i sig. Kanske inte konstant men sådär dyker upp då och då. Tror det krävs välidgt mycket respekt, frihet och att man ständigt hittar på roliga saker ihop.

Jag kan inte påstå att jag själv har det så, upplever mitt förhållande som ganska så kärlekslöst. Dock tror jag på att det kommer bli bättre när även jag börjar jobba så håller tummar och hoppas på det.

2011-01-21 @ 03:48:23
URL: http://jessicavarld.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag kan säga att efter 7år tillsammans med André älskar jag han lika mycket fortfarande ! För att lyckas hålla i gång de nykära köper vi små presenter till varandra, blommor och så på måfå och överraskar med olika saker :) Så länge man visar sin kärlek till varandra tror jag att man kan få de att funka !

2011-01-21 @ 11:26:58
Postat av: Lee - Melwins mamma!

Nja, jag vet i fan om det går... Hade ju varit himla kul om det var så...

2011-01-25 @ 20:31:00
URL: http://leenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0